Header Ads

Sağlık çalışanının Küçük minyatürleri

Sağlık Çalışanı ve Miyatürist Çelebi Eşkara," Eserler gerçekçi olmak zorundadır. Yoksa hiçbir anlamı olmaz. Bu iş gerçekten hayal dünyasıyla gerçeğin bir araya gelerek dışa vurmasıyla oluşan bir iştir"





Ülkemizde
fazla ilgi görmeyen sanatlardan biri olan minyatür sanatı adeta
can çekişiyor. Unutulmaya yüz tutan minyatür sanatını yaşatmaya
çalışan birçok kişi hem profesyonelce hem de amatörce yaşatmaya
çalışıyor.






https://www.youtube.com/watch?v=UKNOw-NdDig

Minyatür
sanatı tanım olarak iç dünyanın dışa vurumu olarak
yorumlanıyor. Bu tanıma en güzel örnek ise kendisi sağlık
çalışanı olmasına rağmen hobi olarak başladığı minyatür
sanatında profesyonel eserler ortaya çıkaran Çelebi Eşkara.





 Ali Baran Fayık ve Çelebi Eşkara

Minyatür
sanatına amatör olarak başlayan ve hobisini profesyonelleştiren
Çelebi Eşkara ile günümüzde kaybolmaya başlayan minyatür
sanatı üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.





Çelebi
Eşkara,"1974 Kırıkkale doğumluyum. Öğrenim hayatımı
Ankara’da tamamladım. Okul hayatımı tamamladıktan sonra 1995
yılından itibaren sağlık sektöründe çalışıyorum. Asıl
konumuz olan minyatüre yeteneğim olan resim ile başladım. Kendimi
keşfettikten sonra bu alana yöneldim.





Minyatüre
başladıktan sonra kendimin rahatladığını gördüm. İçimde var
olan cevheri dışarıya çıkarmaya başladım. Minyatürü ilk
olarak internette gördüm ve hoşuma gitti. Bende yapabilirim dedim
ve başladım. Daha sonra çeşitli araştırmalar yaptım. Balsa
ağacını keşfettim. Bu ağacın önemi işlenmesinin kolay
olmasıdır" dedi.





Bir
minyatür eserinin ortaya çıkması yaklaşık bir hafta sürüyor.
Esere başlamadan önce kafamda bir kurgu yapıyorum. Daha sonra
hayata geçiyorum. Bu eserlere kendi subjektif duygularımı
katıyorum. Minyatüre bizim ülkemizde fazla rağbet gösterilmiyor.
Yurt dışında ise olağanüstü önem gösteriliyor. Yaptığım
eserlerin üstünde çok da profesyonelce yapılmış eseler de var.
Daha iyi eserlerin ortaya çıkması için atölye ve tam donanımlı
malzemelerin olması gerekiyor. Ben eserlerimi evimin balkonun da
yapıyorum" şeklinde konuştu.





İlk eserim kuzine sobasıydı





Eşkara,"
Keşiflerimi tamamladıktan sonra ilk eserim olan kuzine sobasını
yaptım. Soba minyatürü benim acemilik eserimdir. Bodrum evi, Köy
evi, Ev önü, Köy aletleri, Mutfak eserlerim ustalık eserimdir.
Bu eserlerde çocukluğumda yaşadığım ortamları ele aldım.
Çünkü ben köyde yetişen birisiyim. Eski günlerin özlemini
çektiğim için böyle minyatürler yaptım.





Minyatür
yetenek isteyen bir sanattır





Minyatür eserleri yaparken ölçülerin çok önemli olduğunu belirten Eşkara," Bu eserler gerçekçi olmak zorundadır. Yoksa hiçbir anlamı olmaz. Bazı eserlerimde oymacılık da yaptım. Bu iş gerçekten hayal dünyasıyla gerçeğin bir araya gelerek dışa vurmasıyla oluşan bir iştir. Minyatür yaparken genellikle kullanılan malzemeler balsa ağacı, çeşitli yapıştırıcılar, foreks dekota, strafor, su bazlı vernik gibi malzemeler kullanıyorum. Bu iş incelik, heves, yetenek isteyen bir iştir.





Minyatür
koskoca dünyada küçücük bir parça anlamına gelir. Gerçek
dünyada yaşayamadıklarımızı hayal ile yaşayabilir hale
getiriyoruz. Minyatür ile ilgili kurs veren yer bilmiyorum. Bu iş
her gün yeni hayal gücü ile ortaya eser çıkarabilen bir sanat.
Eğer yaptığım işi yapım aşamasında beğenmiyorsam o iş
olmuyordur. Beğenmediğim bir işi de ortaya çıkarmam. Yaptığınız
iş içinize sinecek.





Minyatür
sanatı insanı rahatlatan bir sanattır. Bazen eve geldiğim zaman
iş stresinden kurtulmak için kendimi hemen sanata veriyorum. Beni
gerçek dünyadan alıp hayal dünyama götürüyor. Bu işi
götürebileceğim yere kadar götürmek istiyorum. Bu işi yaparken
bana destek olan aileme sonsuz teşekkür ediyorum. Eğer ailem bana
destek olmasaydı bu işi buraya kadar getirmezdim" dedi.





Çelebi Eşkara,şu an Özel bir  hastanede anjiyo laboratuvarında sorumlu hemşiresi olarak çalışmasına rağmen fırsat buldukça sanatsal çalışmalarına devam edebiliyor.

Hiç yorum yok