Header Ads

Duygularım tavan yaptı!

Erden Aktoğu •



Geçtiğimiz
günlerde, Türkiye Emekli Subaylar Derneği, (TESUD) ve Kabataşlılar
Derneği’nin organize ettiği, ‘Yıllara yaşam eklemek’ temalı
etkinlik sırasında, Beşiktaş’ın mabedi Vodafone Park’taki
Beşiktaş müzesini gezdim. Samimi olarak ifade etmeliyim ki,
etkilendim. Siyah Beyazlı camianın geçmişinden günümüze tarihi
yansımaların arasında duygularım tavan yaptı.






Okurlarımızın
pek çoğu bilir, yinelemekte sakınca da yok. Ben ne kalemini, ne
düşüncelerini, ne de değer yargılarını çarpıtmak pahasına
olmaksızın Fenerbahçeliyim. Bunu asla saklamadım. Hiçbir zaman
bu özelliğimi yazıp çizdiklerime yansıtmadım. Hatta daha da
ileriye giderek, Mesleğimin muhabirlik aşamasında (yaklaşık 25
yıl kadar önce), Günaydın ve Gözcü gazetelerindeyken Fenerbahçe
taraftarının rahatsızlık vermesi nedeniyle iki kez telefon
numaramı değiştirmek durumunda kaldım. Çünkü taraftar, asla
kendi takımının aleyhine yazılmasını kabul etmez. Her şart ve
koşulda taraftar hep takımının lehine şeyler okumak ister. Bu
nedenle, gelen baskılar bunalttı ve böyle davranmak gerekti.






Yukarıdakilerden
de anlayabileceğiniz gibi Fenerbahçeliliğim, asla tarafsız ve
objektif olma eğilimimin önüne geçmedi.






Beşiktaş’ın
müzesini gezerken Siyah Beyazlı camianın unutulmazlarını hüzün
ve saygıyla izledim. Adeta tarihin fısıltılarını kulaklarımda
hissettim ve pek tabi ki çok duygulandım.






Buradan
kulübün kurucularından başlayarak günümüze kadar, tarihi şan
ve şerefle dolu bu camianın simgesi olmuş, Ahmet Şerafettin bey,
Hakkı Yeten, (Baba Hakkı) Süleyman Seba ve tüm emeği geçenlerin
önünde saygıyla eğiliyor ve izninizle kısaca bir başka konuya
daha değinmek istiyorum.






Efendim,
yine geçtiğimiz hafta ülkemizdeki geçmişi henüz çok yeni olan
ragbi sporunda bir etkinliğe davetliydim. Türkiye’de Ragbi Lig
(Rugby League) sporunu geliştirmek amacıyla kurulmuş Türkiye
Ragbi Lig Derneği (TRLA), İngiltere, İsveç, Almanya ve Fransa’nın
da aralarında bulunduğu 32 ülkeden gelen konukları, İstanbul’da
Ataşehir Radisson Blu Otel’de ağırladı.






Ayrıca,
Avrupa Ragbi Lig Federasyonu (RLEF) Kongresi’ni de bu etkinlik
sırasında İstanbul’da gerçekleştirdi.






Bu
sporun ülkemizdeki gelişimi için çok yoğun çaba sarf eden TRLA
Başkanı Gürol Yıldız, Türkiye Ragbi Lig’inin temellerini
oluşturduklarını, Kadın Ragbi Lig Avrupa Şampiyonası ve
Tekerlekli Sandalye Ragbi Lig Şampiyonası’nın da 2023 yılında
Türkiye’de yapılması için aday adayı olduklarını söyledi.
Organizasyonun öncesi ve sonrasındaki özverili tavrını
gözlemlediğim Gürol hocanın heyecanı öylesine yoğundu ki, bu
çaba ve coşkuyu gördükten sonra inanıyorum; Amerika, Yeni
Zelanda ve Avustralya gibi bu sporun hayli yaygın olduğu
ülkelerdeki düzeye ulaşmamız o kadar zor olmayacak.






Kalın
sağlıcakla…




http://bit.ly/2K6Qda6 • Erden Aktoğu • Sonsöz Gazetesi • Son Dakika • Güncel Haberler • Ankara Yerel Gazete

Hiç yorum yok