Header Ads

Eğitimin sorunu tatil değil ki

Nuri Kayış • #Eğitim, #Tatil


“Acaba nasıl bir eğitim reformu paketi açıklayacak” diye dört gözle bekliyorduk. Ama o tuttu, yeni bir tatil paketi açıkladı.





Neymiş efendim?





Öğrencilerin yaz tatili iki hafta kısalacakmış, onun yerine Kasım ve Nisan aylarında birer hafta tatil yapılacakmış.





Sayın Milli Eğitim Bakanı’na şunu hatırlatmakta yarar var:





Bugün eğitim alanında yaşadığımız büyük sorunların temelinde tatil yok ki…





İyi öğretmen yetiştirilemiyor, bir…





Kalabalık sınıflara bir türlü çare bulunamıyor, iki…





Bir çok okulda düzgün oyun bahçesi ve spor salonunun yanı sıra gerekli eğitim araç-gereçleri yok, üç…





Eğitim programı çağımızın gereksinimlerine uygun biçimde yenilenemiyor, dört…





Öğrenciler yeteneklerine uygun yönlendirilemiyor, resim, müzik, spor, matematik, fizik gibi alanlarda özel yetenekli çocuklar göz göre göre köreltiliyor, beş…





Sınav sisteminde sık sık değişiklikler yapılarak öğrenciler de veliler de sıkıntıya sokuluyor, altı…





Öğretmenler için kadrolu, ücretli, sözleşmeli gibi farklı statüler olması huzursuzluk yaratıyor, yedi…





Okullara yeterli ödenek ayrılmadığı için özellikle temizlik ve güvenlik hizmetlerinde ciddi aksamalar yaşanıyor, sekiz…





Okullara yönetici atamalarında liyakate özen gösterilmiyor, dokuz…





Birçok okulda ikili eğitim yapılması yüzünden kış aylarında milyonlarca öğrencinin okula karanlıkta gidip-dönmesine engel olunamıyor, on…





Okul servis araçlarına çeki düzen verilemiyor, on bir…





Klasik liselerin bir bölümü Anadolu lisesi haline getirildi ama buralarda Anadolu liselerinin kuruluş felsefesine uygun nitelikli eğitim sağlanamıyor, on iki…





Sınıf geçme sistemine getirilen kolaylıklarla çok sayıda zayıfı olan öğrencinin bile bir üst sınıfa devam etmesine imkan tanınarak farklı düzeylerdeki öğrencilerin aynı sınıfta buluşmasına neden olunuyor ve böylece öğretmenlerin işi zorlaştırılıyor, on üç…





Her yıl binlerce yeni öğretmen ataması yapıldığı halde ihtiyaç karşılanamıyor, bazı okullarda öğretmenler branşları dışında derslere girmek zorunda bırakılıyor, on dört…





Öğrenciye okul sevdirilemiyor,  mutluluk odaklı bir eğitim verilemiyor, on beş…





++





Evet, eğitimin başlıca sorunları böyle…





Bunlar dururken Nisan ve Kasım’da öğrenciler için tatil düzenlemesine gitmek anlaşılır ve kabul edilir bir şey değildir.





Bu uygulama sadece ilkbahar ve sonbaharda müşteri sıkıntısı çeken otel ve pansiyoncuların işine yarar.




http://bit.ly/2vZKWsN • Nuri Kayış • Sonsöz Gazetesi • Son Dakika • Güncel Haberler • Ankara Yerel Gazete

Hiç yorum yok