Header Ads

Karne nedeniyle çocuğunuzu cezalandırmayın

Editör • #Karne, #Tatil


Öğrencinin akademik başarısını doğrudan etkileyen pek çok temel faktör olduğunu belirten Doç. Dr. Yelkin Diker Coşkun, “Karne nedeniyle öğrenciye asla ceza verilmemeli, veliler başarılı ya da başarısız gibi genellemelerden kaçınmalı, karneyi bir fırsat olarak değerlendirmeli” uyarısında bulundu.





Okul
öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaki yaklaşık 18
milyon öğrenci, 14 Haziran Cuma günü karne alarak yaz tatiline
girecek. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi
Doç. Dr. Yelkin Diker Coşkun, çocukları karne alacak velilere
önerilerde bulundu.





BAŞKASIYLA
YA DA KENDİNİZLE KIYASLAMAYIN





Karne
ile öğrencilerin akademik düzeylerinin anlaşılmaya çalışıldığını
anımsatan Doç. Dr. Coşkun, “Bu düzeyin ölçütü kimi zaman
öğretmen kimi zaman daha başarılı ya da başarısız olarak
görülen bir sınıf arkadaşı ya da ebeveynlerin kendi okul
geçmişleridir. Aslında bu ölçütlerin tümü yanlıdır ve ölçme
değerlendirme açısından hata barındırır. Eğitimde ölçmenin
konusu insan davranışı olduğu için başarı ve başarısızlık
kavramları çok titizlikle kullanılmalıdır” dedi.





KARNE
BUNLARI ANLATMIYOR





Bir
öğrencinin akademik gelişimini doğrudan etkileyen en temel
faktörlere dikkati çeken Doç. Dr. Yelkin Diken Coşkun, bunları
şöyle sıraladı:





“Karneler,
çocukların bir yıl boyunca boyunun ne kadar uzadığını, kaç
kilo aldığını, ne kadar sağlıklı beslendiğini, uyku ve ders
çalışma düzenini, kaç kez hasta olduğunu, haftada kaç kez spor
yaptığını, en yakın arkadaşlarını, akranlarıyla nasıl vakit
geçirdiğini, okulunu ve öğretmenlerini ne kadar sevdiğini,
derste kaç kere söz alarak konuştuğunu, ailesiyle olan uyum ve
etkileşimini, akademik ve sosyal ortamlarda kendisi ve çevresi
hakkındaki duygu ve düşüncelerini, bir sorunla karşılaştığında
nasıl davrandığını, en sevdiği dersi ve bu dersi neden
sevdiğini, kitap okuma becerisinin nasıl geliştiğini, yılda kaç
deney yaptığını, tatillerini nasıl geçirmek istediğini,
hobilerini, kariyer hedefini ve bu hedef için neler yaptığını
anlatmaz.”





KARNE
ÇOCUĞUN KİŞİLİK GELİŞİMİNDE SADECE BİR ARAÇ





‘Karnelerde
anlatılmayan bu özellikleri düşünerek karneyi çocuğun sağlıklı
kişilik gelişimine yardımcı olacak bir araç olarak görmek
gerekiyor’ diyen Doç. Dr. Coşkun, “Karne nedeniyle öğrenciye
asla ceza verilmemeli. Karnenin amacı öğrencinin akademik
gelişimini kendisine yansıtmaktır. Eğer akademik gelişimi ile
ilgili bir problem yaşanıyorsa bunun nedeni öğrenci ile birlikte
belirlenmeli ve onun katılımıyla çözüm üretilmelidir. Karneyle
bir derse ait notları düşük ya da başarısız olarak
değerlendirmeyip o dersle ilgili öğrencinin gelişim ihtiyaçlarını
öğrenmede bir fırsat olarak görmek ve bu yönde eyleme geçmek
gerekir” ifadelerini kullandı.





“KENDİ
KARNESİNİ NASIL DEĞERLENDİRDİĞİNİ ANLAYIN”





Ebeveynlere
“başarılı ya da başarısız gibi genellemelerden kaçınmaları”
önerilerinde bulunan Doç. Dr. Coşkun, şunları kaydetti:





“Öncelikle
öğrencinin kendi karnesini nasıl değerlendirdiğini anlamalılar.
Öğrencinin karneye ya da bir dersin başarı notuna yüklediği
anlam düşünülenden çok farklı olabilir. Bunu bile anlamak çok
şeyi değiştirebilir. Karneyi öğrencilerin kendilerine hedef
koymak için bir fırsat olarak görmesi sağlanmalı. Bu nedenle
ebeveynler de karneyi çocuklarının akademik ve sosyal gelişimine
destek olunması gereken özellikleri belirlemede bir yardımcı
olarak kullanmalı. Karne bir sonuç değil yaşam boyu süren
gelişimine kısa süreli katkı sunan bir araç olarak görüldüğü
takdirde etkili olacaktır.”




http://bit.ly/2KhuMUE • Editör • Sonsöz Gazetesi • Son Dakika • Güncel Haberler • Ankara Yerel Gazete

Hiç yorum yok