Header Ads

Nitelikli Gazeteciler Yetişecek İstihdam Sağlanacak

Mehmet Akgün • #BİK, #MilliEğitimBakanlığı


Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü(MTEGM) ile Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü’nün imzaladığı protokol ile: Nitelikli Gazeteciler Yetişecek İstihdam Sağlanacak





Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü(MTEGM) ile Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü nitelikli gazeteciler yetiştirmek için protokol imzaladı. Protokolle birlikte bu alanda eğitim gören öğrencilerin ve öğretmenlerin mesleki gelişimlerine, donanımlarına katkıda bulunmak ve istihdam alanlarını arttırmak amaçlanıyor.Mehmet Akgün





Basın sektörü geldiği konum itibariyle kamuoyundan oldukça
eleştiri alıyor. Gazetelerin ve gazetecilerin etik kurallarını hiçe sayması ve
bu yönde oldukça eksik kalmaları sektörde ki nitelikli eleman açığını gözler
önüne seriyor. Taraflı yayınlar ise ne yazık ki mesleğin kanayan yarası haline
geldi. Bir diğer büyük problem ise istihdam.





TÜİK tarafından yayınlanan İşgücü Araştırma Raporları
sonuçlarına göre gazetecilik ve enformasyon sektörü, istihdam oranının en düşük
gerçekleştiği sektörler arasında. Sektördeki işsizlik oranı da yüksek
seyrediyor.  Ülkemizdeki 70 iletişim fakültesinden her yıl, binlerce
öğrenci mezun olarak istihdam şansı arıyor.





Sektörde istihdam probleminin çözülmesi için Basın İlan
Kurumu’nun geliştirdiği ‘Yeni Nesil Gazetecilik’ programı, işsiz gazetecilere
istihdam kapısı olmuştu. Programa katılan 440 kişiden 269’u istihdam edildi. Ancak
bu rakamların binlerce yeni mezun gazeteci için yeterli olduğu söylenemez.





Hem genç gazetecilere istihdam sağlamak hem de onlara
nitelikli eğitim verebilmek amacıyla önemli bir adım atıldı.  Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik
Eğitim Genel Müdürlüğü ile Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü nitelikli
gazeteciler yetiştirmek için protokol imzaladı.





PROFESYONELLERLE
BİR ARAYA GELECEKLER





İmza öncesinde konuşan Mesleki ve Teknik Eğitim Genel
Müdürü Prof. Dr. Kemal Varın Numanoğlu, ” Medya alanında eğitim veren
okullarımız var. İmzalayacağımız bu protokol Türkiye’de bu anlamda bu yapının
üst kuruluşlarını bir araya getiren çok değerli bir protokoldür.





Özellikle çocuklarımızın gerçek profesyonellerle bir araya
gelmesi, kendi mesleki deneyimlerini profesyonel ortamlarda geliştirebilmeleri
çok önemli. Bünyenizde bulunan arkadaşlarımızın çocuklarımızla bir araya
gelmeleri ve bunun daha ilerisi inşallah gerekli istihdama da yol açabilecek
oldukça hayırlı bir protokol. O açıdan katkı verdiğiniz için Genel
Müdürlüğümüze ve Bakanlığımıza çok teşekkür ediyoruz” ifadelerinde
bulundu.





‘ARZ
TALEP BULUŞMASI SAĞLANAMIYOR’





Numanoğlu’nun düşünce ve temennilerine katıldığını söyleyen
Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Yakup Karaca, “Basın İlan Kurumu’nun
bu konuda Yeni Nesil Gazetecilik Eğitim İstihdam Programı’ndan kazanmış olduğu
tecrübeye istinaden güzel bir program hazırlamayı ve bu programı tabi ki
bakanlığımızla birlikte en kısa zamanda projelendirip hayata geçirmeyi umut
ediyoruz.





Protokolün imzalanmasına müteakip kısa sürede bir araya
gelip inşallah çalışmalarımız başlatmamız gerekiyor. Netice de iki önemli sonuç
var ki; ülkemizin geleceği bakımından son derece hayati diye düşünüyorum;
birincisi, gerçek anlamda daha genç yaşlarında meslek kazanmış bireylerimizi,
vatandaşlarımızı en kısa zamanda mesleği ile ilgili bir istihdama katmak suretiyle
hem kendisine hem de ülke ekonomisine katkı sunması ve mesleğinde kendisini
geliştirmesi.





İkincisi ise, sadece lise düzeyinde değil, üniversite
düzeyimizde de bu geçerli. İstihdam piyasamızda arz talep buluşması maalesef
bir türlü sağlanamıyor. Biz de karınca kaderince elimizden geldiği sürece bu
katkıyı sunmak suretiyle, medyamız ve gazeteler söz konusu olduğunda bunların
ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanla, onların ihtiyaç duyduğu çeşitli okullardan
mezun genç kardeşlerimizi kendileri ile en güzel şekilde buluşturup
istihdamlarını sağlamaktır. İnşallah bu düşüncelerimiz ve dileklerimiz
gerçekleşir diye umut ediyorum. Hayırlı olmasını diliyorum” dedi.





ÖĞRENCİLERİN
İSTİHDAM İMKANLARINI ARTIRMAK AMAÇLANIYOR





Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel
Müdürlüğü ile Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü Arasında Mesleki Eğitim İş
Birliği Protokolü; Gazetecilik sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü
yetiştirmeye yönelik alanda eğitim gören öğrencilerin ve öğretmenlerin mesleki
gelişimlerine ve donanımlarına katkıda bulunmak ve öğrencilerin mezuniyet
sonrası istihdam imkanlarını artırmak amacıyla imzalandı.





Protokolle birlikte MTEGM bağlı eğitim kurumları bünyesinde
Grafik ve Fotoğraf, Gazetecilik ile Radyo Televizyon Alanı öğretim programı ve
eğitim materyallerinin güncellenmesi, atölye ve laboratuarların
donatılması/desteklenmesi, eğitim gören öğrencilerine beceri eğitimi ve staj
imkânlarının sağlanması, alan öğretmenlerine seminer, çalıştay ve hizmet içi
eğitim vb. imkanların sağlanması, alan mezunlarının istihdamının desteklenmesi
sağlanacak.





PROTOKOLÜN
İÇERİĞİ





Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel
Müdürlüğü ile Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü Arasında Mesleki Eğitim İş Birliği
Protokolü; kapsamında;  





– Alan öğretim programlarının ve eğitim materyallerinin
güncellenmesi,





– Okulların alana ilişkin atölye ve laboratuarlarının yeni
teknolojilere dayalı olarak donatılması/desteklenmesi,





– Okullarda Tasarım Beceri Atölyesi kurulması,





– Basın İlan Kurumunun görev alanında bulunan illerde alan
öğrencilerine, yine görev alanında bulunan basın işletmelerinde beceri eğitimi
ve staj imkânlarının sağlanması,





– Alan öğretmenlerine mesleki beceri ve yeterliliklerini
artırmak amacıyla seminer, çalıştay ve hizmet içi eğitim vb. imkanların
sağlanması,





– Alan mezunlarının BİK’in görev alanında bulunan basın
işletmelerinde mevzuatın elverdiği ölçüde istihdam için gerekli girişimlerde
bulunulması, desteklenmesi,





– Mesleki ve teknik eğitime yönelik etkinlikler (Kariyer
günü, rehberlik, yarışma, gezi vb.) ve farkındalık faaliyetleri düzenlenmesi,





– Protokol kapsamındaki çalışmaların tanıtımına yönelik
kamu spotu hazırlanmasıdır.




http://bit.ly/2KiSW18 • Mehmet Akgün • Sonsöz Gazetesi • Son Dakika • Güncel Haberler • Ankara Yerel Gazete

Hiç yorum yok