Header Ads

Milli Eğitim’in tatil tavsiyeleri

Nuri Kayış • #MilliEğitim, #Tavsiye


Milli Eğitim Bakanlığı, ana okulu, ilk okul ve orta okul öğrencilerinin yaz tatilinde aileleriyle yapabilecekleri etkinlikler konusunda 73 maddelik bir tavsiye listesi yayınladı.
Listeyi merakla baştan sona okudum ama doğrusunu söylemek gerekirse büyük hayal kırıklığına uğradım.





Bakanlığın tavsiyeleri arasında örneğin, “yüzmeyi öğrenin” bile yok!
Oysa, Akdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Okulu’nun araştırmasına göre, Türkiye’de her yıl deniz, göl, nehir, dere, baraj, çay ve havuzlarda çoğu çocuk en az 750 kişi yaşamını yitiriyor.
++
Peki, o listede neler var:
-Beş taş oynayın
-Çivi çakın
-İp atlayın
-Kurabiye yapın
-Düğme ve sökük dikin
-Çamaşır katlayın
-Evi temizleyin
-Reçel kaynatın
-Otlardan düdük yapın
-Limonata hazırlayın
-Ağaca çıkın
-Büyük bir tepeye tırmanın
-Ekmek ve yoğurt yapın
-Sokakta taşların altında solucan arayın





  • Giyim eşyalarını ütüleyin
  • Size özel bir selamlaşma bulun

    -Mektup yazıp postalayın

    -Sofra kurun
  • Tekerleme öğrenin.

    ++

    Listeyi okuyunca aklıma iki argo deyim geldi:

    1)Buyur burdan yak!

    2)Alakaya çay demle!

    ++

    Bana kalırsa, Milli Eğitim Bakanlığı, “Pardon! Yanlışlıkla yayınlamışız” diyerek listeyi geri çekmeli, ailelere ve çocuklara tatillerini özgürce planlama hakkını çok görmemeli.



http://bit.ly/2wUS5uO • Nuri Kayış • Sonsöz Gazetesi • Son Dakika • Güncel Haberler • Ankara Yerel Gazete

Hiç yorum yok