Header Ads

Öğretmenler Korosu Müzik Ziyafeti Verdi

Mehmet Akgün • #ÖğretmenlerKorosu


Tamamı öğretmenlerden oluşan Türk Müziği Öğretmenler Korosu Türk sanat müziği, Türk tasavvuf müziği, Türk halk müziğinden oluşan geniş repertuarlarıyla, konseri dinlemeye gelenlere müzik ziyafeti verdi.





Kültürümüz her yönüyle oldukça zengin. Geleneksel birçok
sanatımız bulunduğu gibi Türk müziği de kültürümüzü zenginleştiren temel öğeler
arasında yer alıyor. Kültür değerlerimizin korunması, sevilmesi ve yeni
nesillere tanıtılıp aktarılması için çeşitli faaliyetler yürütülüyor.





Bu faaliyetlerden birini de öğretmenler üstlendi. İşleri
topluma çağdaş, sağlıklı bireyler yetiştirmek olan öğretmenler bu kez öğrenci
olarak koroda yer aldılar. İyi birer öğretmen oldukları gibi verdikleri
konserle iyi bir müzik öğrencisi olduklarını da ispat ettiler. Hem koro
şeklinde söyledikleri, hem de solo söyledikleri şarkılarla müzikseverlerin
takdirini kazanmayı başardılar.





Her daim topluma örnek olmaları gereken öğretmenlerimiz
müzik kültürümüzü icra etme, tanıtma ve sevdirme noktasında da örnek olmayı
başardılar.





Çankaya İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde ses ve saz
alanında yetenekli öğretmenler tarafından oluşturulan ve 2016 yılından beri her
yıl düzenli olarak repertuar çalışmalarını sürdüren Müzik Topluluğu´nun en
önemli amaçlarından biri Türk müziğini tanıtmak ve sevdirmek. Bu amaçla
öncelikle öğretmenlere ve öğrencilere yönelik konserler düzenliyorlar.





Beden eğitimi öğretmeni ve aynı zamanda Türk müziği
sanatçısı olan Murat Eroğul´un şefliğini üstlendiği Koro; Türk sanat müziği,
Türk tasavvuf müziği, Türk halk müziği ve mehteran müziğinden örnekler sunuyor.
Konserde, hem koro hem de solo şeklinde söylenen şarkılar ile zeybek, sema,
tiyatro ve halk oyunları gösterileri izleyicilere unutulmaz anlar yaşatıyor.





Murat Eroğul’un şefliğini üstlendiği konser Gençlik Parkı
Tiyatro Salonu’nda müzikseverlerle buluştu. Konsere konuk sanatçı olarak
katılan Otağı Türk Dünyası Müzik ve Dans Topluluğu Genel Sanat Yönetmeni
Yelmira Şenduran’da şarkılarıyla dinleyenleri büyüledi.





Dört bölümden oluşan konseri şarkıların yanı sıra sema
gösterisi, Kazak dansçının gösterisi ve halk oyunları gösterisi renklendirdi.
Gençlik Parkı Tiyatro Salonu’nu müzikseverler tarafından doldurulurken geniş
repertuara eşlik edildi.





Konser öncesi bir araya geldiğimiz Türk Müziği Öğretmenler
Korosu Şefi Murat Eroğul bize kendisinden ve Öğretmenler Korosu’ndan bahsetti.





– Sizi
tanıyabilir miyiz?





Murat Eroğul: Çankaya İlçesi Tevfik İleri Ortaokulu’nda
beden öğretmeniyim. Beden eğitimi öğretmeni olarak görevime devam
ediyorum.  5 yıldır Çankaya İlçesindeyim.
4 yıl önce Ankara İl Eğitim Müdürlüğü’nde Türk Müziği Korosu’nu kurduk.
2017’den itibaren de Çankaya Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
bünyesinde çalışıyoruz. Çankaya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Türk Müziği
Öğretmenler Topluluğu olarak lanse ediliyoruz.





Türk müziğinin hemen hemen her formunu icra ediyoruz. Yani
tasavvuf müziği, sanat müziği, halk müziği ve mehter müziğini seslendiriyoruz.
Bunlar Türk müziğinin sac ayaklarıdır. Bütün formlardan örnekler sunmaya
çalışıyoruz. 3 yıldır burada çalışıyoruz, bu 5’inci konserimiz olacak.





– Bu
topluluk kurulmadan önce müziğe ilginiz var mıydı?





Eroğul: Evet vardı. Kendimi tasavvuf müziği sanatçısı
olarak adlandırıyorum., Gazi Üniversitesi Türk Müziği Korosu’nda,  Türk müziği eğitimi alarak başladım. Koroda
Muzaffer Şenduran yönetiminde 7- 8 yıl bulundum. Daha sonra TRT’den Ahmet
Hatipoğlu ve Cemile Uncu hocalarımın riyasetinde korolarda bulundum. Yani
TRT’den ve Gazi Üniversitesi’nden yetiştim. Oralarda sayısız konserlere çıktık.
Sonra müstakil olarak 2 tane tasavvuf müziği albümü çıkarttım. TRT Müzik
kanalında Aşk-ı Neva isimli tasavvufi müzik programının sunuculuğunu ve
solistliğini yaptım. Devletimizin kurumlarıyla kendimizin hazırladığı
programlarla ülkemizi yurtiçinde ve yurtdışında temsil ediyoruz.






Koroda ki herkes öğretmen. Peki, öğretmenler öğrettikleri kadar, öğrenme
noktasında da başarılılar mı?





Eroğul: Türk müziği zor bir repertuara sahip. Özellikle
klasik müziğimiz öğrenme ve öğretme noktasında daha zorlu bir süreç.
Koristlerimiz de doğal olarak klasik müzikte biraz zorlanıyorlar. Ancak bizim
musikimiz meşk usulüne dayalıdır. Karşılıklı okuma sistemine dayalıdır. Biz
genellikle meşk usulüyle çalışıyoruz. Şef icra ediyor sonrasında koro icra ediyor.
Bunu çok tekrarlarla pekiştirmeye çalışıyoruz. Çok tekrar yaptığımız için
koronun öğrenme yetisi daha da yükseliyor. Şu an koromuzun geldiği noktadan
oldukça memnunum. Kültür Bakanlığı düzeyinde olmasa da hemen hemen her tarz
müziği icra edebilecek bir seviyeye geldiler.





Burası korodan ziyade artık bir dostluk, kardeşlik,
arkadaşlık, akrabalık müessesine dönüştü. Koromuza o samimiyeti, o duyguları
verebildik. Koromuzun uzun yıllar bu duygularla devam edeceğini düşünüyorum.





Koristlerden beden eğitimi öğretmeni İbrahim Bulut, koroya
katılma hikayesini ve bu kez bir öğrenci olarak bize öğretmenler korosunu anlattı.





– Sizi
tanıyabilir miyiz?





İbrahim Bulut: Beden eğitimi öğretmeniyim. Eski milli
atletim. Uzun yıllardır beden eğitimi öğretmenliği yapıyorum, mesleğin sonuna
doğru yaklaştık. Mesleğimin son dönemlerinde tesadüfen koroya başladım. Çankaya
Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün öğretmenlerden oluşan bir korosu
vardı, oraya dahil oldum. Yaklaşık 6 aydır çalışmalarımızı yürütüyoruz. Şefimiz
bu işi bilen birisi, koristlerin hepsi öğretmen ve amatörlerden oluşuyor.
Eğleniyoruz, bir taraftan da müzik yapıyoruz. Bu konserde ekibimizin ilk
konseri olacak.





– Daha
önce müziğin herhangi bir branşıyla ilgilenmiş miydiniz?





Bulut: Bizim memleketimiz Sivas, doğuştan şarkılara,
türkülere karşı bir duyarlılığımız var. Evde, arkadaş ortamında söylerdim.
Müzik kulağım var, koroya başladığımda da açıkçası çok acemilik çekmedim.
Yıllar öncesinden başlasaydım daha iyi olurmuş diye düşünüyorum. Koro devam
ederse bende koroyla birlikte devam edeceğim. Eğer etmezse de emeklilikte
sürdürmeyi düşünüyorum.





– Koro
hakkında neler söylemek istersiniz?





Bulut: Koromuz 3 yıllık bir koro. Haftanın bir günü .
Çankaya Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde toplanıyoruz. Saz
eşliğinde çalışıyoruz. Hocamız repertuara göre eksik yerleri tamamlatıyor. Çaylar,
pastalar, eğlencelerle çalışmalarımız oldukça keyifli geçiyor.





– Yaş
grubu ne aralıkta?





Bulut: Koronun en yaşlısı benim. 30 yaşında da, 40 yaşında
da, 50 yaşında da arkadaşlarımız var ama ağırlıklı yaş ortalaması biraz yüksek.
Yaş ortalamasına 40 diyebiliriz.





– Repertuarı
siz mi belirliyorsunuz?





Bulut: Repertuarı şefimiz belirliyor. Bizim denemelerimiz
sonunda seçilen parçalara uyum sağlayıp sağlayamadığımıza göre repertuarda
değişiklik yapılabiliyor. Repertuarımızda ilahi var, sema var, Kazak
müziklerinden örnekler var, sanat müziği var, halk müziği var. Karma bir
repertuarımız var.





– Sizin
solist olarak seslendireceğiniz bir parça var mı?





Bulut: Ben Müzeyyen Senar’dan Fikrimin İnce Gülü’nü
seslendireceğim. Bu şarkı bana kısmet oldu, becerebilirsem söyleyeceğim. Bu
şarkı eşimle benim sevdiğimiz bir şarkıydı, tesadüfen bana denk geldi. Uğraşsan
böyle denk getiremezsin. O bakımdan bu şarkıyı seslendirmekten dolayı oldukça
mutluyum.




http://bit.ly/2MHadmr • Mehmet Akgün • Sonsöz Gazetesi • Son Dakika • Güncel Haberler • Ankara Yerel Gazete

Hiç yorum yok