Header Ads

ATATÜRK BENİM

Atatürk benim!

Demokrasiyi, çağdaşlığı, aydınlık yarınları,

Hakkı, hukuku, insan ve ulus sevgisini,

Hayatımın resmi gibi kalbime çizmişsem,

Laik yaşamla, Allah sevgisini, aklımın

gökyüzünde,

Güneşin aydınlığında büyütebilmişsem,

Atatürk benim!


Edirne’den Ardahan’a, Karadeniz’den Akdeniz’e ,

Marmara’dan Van’a, Çanakkale’den Malazgirt’e,

İzmir’den, Erciyes’ten, Ağrı’ya, Giresun’a,

Alaca şafağın kızıllığında, Ay yıldızın

gölgesinde,

“Türkiye’m seni seviyorum” diyebiliyorsam,

Atatürk benim!


Kurşun sesleri arasında korkmadan

yürüyebiliyorsam,

Canımı Türkiye’m için verebiliyorsam,

Vatanım, Anadolu’m, Trakya’m,

Cennet yurdum için al kanımı seve seve dökebiliyorsam,

Atatürk benim!


Ülkem için seviniyor, ülkem için ağlıyorsam,

Anamı, babamı, dedemi, tarihimi saygıyla, sevgiyle yad ediyorsam,

Ülkeme ruhunu veren her şey ile gurur duyuyor,

Herkese gönülden teşekkür edebiliyorsam,

Ben Türkiye’yim!

Ben Atatürk’üm!

Atatürk benim!

.

Her yerde hatıran varsa, her şey

seninle doluysa,

Hasta bir imparatorluktan güçlü,

aydınlık bir millet,


Asya’dan Avrupa’ya güneş gibi

doğduysa,

Sen Mustafa Kemal’sin!

Atatürk sensin!

Atatürk benim!

Ben Atatürk’üm!


Özgürlüğe susamışsam ve özgürce

düşünüyorsam,

Atatürk benim!

Bağımsızlık meşalesini her daim elimde tutuyorsam,

Alev alev gönlümde yakıyorsam,

Atatürk benim!

Ben değil biz diyebiliyorsam,

Ulus sevgisi ile vatan sevgisini yüreğimde tutuşturabiliyorsam,

Atatürk benim!


Seviyorsam memleket topraklarını,

Seviyorsam Ali’yi, Mehmet’i, Osman’ı,

Ona yurttaşım, ona kardeşim

diyebiliyorsam,

Ve seviyorsam gözü kara, tek taraflı, delirten bir aşkla,

Atatürk benim!

Ben Türkiye’yim, ben Anadolu’yum, Trakya’yım,ben Karadenizim,

Atatürk benim!


Akla değer veriyor, akıl yolunda ilerliyorsam koşar adım,

Göz kapaklarım kapanıncaya kadar okuyor, öğreniyorsam hayat gerçeğini,

Peşinde coşkuyla koşuyorsam bilginin,

Atatürk benim!

İşimi iyi yapıyor, gece gündüz usanmadan çalışıyorsam,

Oluk oluk akarken alın terimi elimin tersiyle siliyorsam,

Atatürk benim!

Güneşin kızıllığından korkmadan,

Yarınların aydınlığına yürüyorsam yalınayak,

Gökyüzünün maviliğinde al bayrağı dalgalandırıyorsam,

Atatürk benim!


Dünyanın önünde ulusumun hakkını cesaretle koruyorsam,

Kendi hakkımı yılmadan, usanmadan, tırnaklarımla savunuyorsam,

Atatürk benim!

Ülkemin değerlerini birer mücevher gibi saklayıp koruyorsam,

Vatan aşkını nakış gibi kalplere işliyorsam,

Vatan sevgisinin seviyorum demek olmadığını,

Ona bir ömür yürekten karşılıksız sevgiyle hizmet etmek,

Yurt topraklarında yaşayan yurttaşları yüceltmek olduğunu,anlayabiliyorsam,

Atatürk benim!

Gecenin ayazında karlı tepelerde,

Göğsümü hiç düşünmeden kurşuna siper edebiliyorsam,

Şehrin ıssız sokaklarında ülkem için kavga edebiliyorsam,

Atatürk benim!


Doğru ve dürüstsem,

İşimde, gücümde haktan ve hukuktan ayrılmıyorsam,

Anadolu toprağının bir karışını, tek bir çakıl taşını bile kutsal sayıyor,

Ve hiçbir değerle ölçmüyorsam,

Emeğiyle fabrika bacalarını tüttüren işçime,

Tarlasını ekip biçen köylüme,

Gün ışığı görmeden,saatlerce,yılmadan usanmadan

Çalışan kentlime,hakkını verebiliyorsam,

Atatürk benim!


“Kadına kalkan el, anneye kalkan eldir” diyebiliyorsam,

Sevgiyle, saygıyla, mutlulukla yuvasında yaşamasına,

Onuruyla hayatını kazanmasına gönülden destek verebiliyorsam,

Haksızlıkların karşısında demir bir bilek;

Korkmuşluğun, sinmişliğin kol gezdiği bir dünyada,

Ulusumun özgürlüğü,

Türkiye’min bölünmez bütünlüğü için bir yanardağ gibi başkaldırabiliyorsam,

Atatürk benim!


Ruhumla, düşüncemle, hedeflerimle gençsem,

Boş hayallerin peşinden değil,gerçeklerin izinden yürüyorsam,

İmkansızı başarmışsam,

Efsanelerle yetinmeyip daha iyisi, daha mükemmeli için geleceğe odaklanmışsam,

Olmazı olur yapmışsam,

Atatürk benim!


Dünyadan Uzay”a kadar,bilinmezlikle ve engellerle dolu yolları,

Aklın, bilimin ve bilginin ışığında aşabilirsem,

Atatürk benim!

Al bayrağı kızgın güneşin kalbine dikebilirsem,

Çelikten bir iradeyle, sarsılmaz güçle dimdik ayakta durabilirsem,

Bir de aklımdan, yüreğimden mavi gözlü atamı hiç eksik etmezsem,

Atatürk benim!Atatürk benim!



ATATÜRK BENİM

Hiç yorum yok