Header Ads

Her yıl 25 milyon dolarlık HİMMET

Amerika devlet bütçesinden ödüyor…

Uzun yıllar Amerika’da görev yapan emekli büyükelçi Amerika’nın Fethullah Gülen’e dünyanın çeşitli ülkelerindeki eğitim faaliyetleri için resmen maddi destek yaptığını söyledi.


Türkiye’de 17-25 Aralık’tan sonra, “paralel yapı ve terör örgütü” damgaları yiyen Fethullah Gülen ve cemaatine yönelik operasyon sürerken çok sayıda ünlü iş adamına yönelik operasyonlar da sürüyor.

Koza-İpek grubuna Kayyum atanması Gülen’e yakın diğer medya kuruluşlarına da yaygınlaştırıldı.

Çeşitli mahkemelerde FETÖ (Fethullah Terör Örgütü) adıyla açılan davalarda cemaati tarafından “hoca efendi” diye hitap edilen Fethullah Gülen “terör örgütü” lideri 1 numaralı sanık olarak yer aldı.

Gülen Cemaatine “himmet” (*) adı altında yıllarca para gönderen Türk iş adamlarına yönelik operasyonlarda da Kayserili ünlü Boydak ailesi ile Dumankaya İnşaat şirketinin eski Milletvekili onursal Başkanı Halit Dumankaya da tutuklandı.

Türkiye’de polis, savcı, hakim, gazeteci, bürokrat ve iş insanına yönelik Paralel Yapı operasyonları sürerken çarpıcı bir bilgi daha geldi.

Yıllarca Amerika Birleşik Devletlerinde Türkiye’yi Büyükelçi olarak temsil eden ve Türkiye’de Dış İşleri Bakanlığında önemli görevler üstlenen emekli Büyükelçi’ye “Amerika Gülen’i Türkiye’ye iade eder mi? Nedir oradaki konumu?” diye sordum.

Türkiye’de Gülen hakkında henüz kesinleşmiş yargı kararı olmadığını vurgulayan Büyükelçi, “ Amerika yıllardır Gülen’e destek veriyor. Özellikle dünyanın her ülkesinde açtığı okullar için devlet bütçesinden her yıl 25 milyon dolar maddi yardım ediyor” diye konuştu.

Türkiye’de “himmet” adı altında Gülen Cemaatine geçtiğimiz yıllarda iş adamlarının paralar gönderdikleri için tutuklandıklarını hatırlatarak, “ Türkiye bu konuda ne yapabilir? “ dedim.

Türkiye’nin Amerika’ya bu konuda ancak tavsiyede bulunabileceğini vurgulayan Büyükelçi şunları söyledi:

“Türkiye’de kesinleşen yargı kararı olmadan bu konuları konuşmak erken. Ayrıca Dünyanın ve Türkiye’nin ceza hukuku sisteminde geriye doğru suç ve ceza olmaz. Kaldı ki az önce de söyledim FETÖ dediğiniz bir örgüt hakkında kesinleşmiş yargı kararı da yok. İsteyen istediği kişi ya da kuruluşa maddi yardım yapabilir. Bu sözlerimden sanmayın ki cemaate yakın bir insanım. Tam tersi ben de yıllarca onların devlet içindeki yapılanmasına karşı çıktım. Hiçbir ilişkim de olmadı. Özetle Amerika ne Gülen’i Türkiye’ye verir ne de yaptığı yardımı keser.”

Evet, Himmet’e tepkili Cumhurbaşkanı, Başbakan ve Hükümet bakalım Amerika’nın yaptığı bu çok büyük maddi destek için neler söyleyecekler.

Türk Dil Kurumu: Himmet: isim Yardım, kayırma

“Himmetinizle fakir bir ailenin yüzü gülerse tabii siz de sevaba girersiniz.” – R. H. Karay

2. Çalışma, emek, gayret

“Bu iş çok himmet ister.”

3. Lütuf, iyilik, iyi davranma



Her yıl 25 milyon dolarlık HİMMET

Hiç yorum yok