Header Ads

Sudan ucuza uçmak buna denir..!

Evet, bilinen bir deyim vardır,  “sudan ucuz” diye. Ben de  onu yaşadım. Nisan ayındayız, esasında geçen yılların en güzel ayı olur idi Türkiye’ye gitmek için.


Ancak bu sene Türkiye’de patlayan bombalardan olsa gerek, Türkiye uçuşları cazibesini yitirdi. Bu sene daha ilk cicim aylarını yaşayan Atlas Golabal Hava Yolları ile İsveç’ten Türkiye’ye uçtum. Bileti alırken Perşembe günü uçuşunu alsaydım, 320 kron idi yaklaşık 105 TL, O gün Finlandiya’da olacağım için alamadım. Çok almak isterdim. Çünkü İsveç’ten Türkiye’ye gidiş dönüş 350 kron ödemek bir rekordur. En azından torunlarıma anlatırdım. Geçmiş yıllarda, bu rakamlara uçmak hayal mi desem, rüyamı desem adını siz koyun. Nerdeydik, nereye geldik misali, ancak biz seviniyoruz da, bu işletmelerin sahibini düşünmek lazım. Elini taşın altına o koymuş. Personel, vergiler yan giderler. Herhalde yatakta bir o tarafa bir bu tarafa dönüyorlardır. Bu arada uçakta, tanıdığım 4-5 arkadaş ile de ayaküstü sohbet ettik. Konu Atlas Global’in sudan ucuz fiyatları. Zaten, bu başlıkta o sohbet sırasında çıktı. Ben onlara göre daha pahalıya almışım. Konuştuğumuz arkadaşlar, arasında 320 kron’a alan da vardı. Onun keyfi bizden ucuz aldığı için yüzünden belli oluyordu. Ben 850 kron ödedim gidiş. Dönüş 280 TL’ye uçtum. Benden ucuza uçanların ödediği 320 kron ile İsveç’te 3 kişi öğle yemeği yer.
 İSVEÇLİ YOK GİBİYDİ

İsveç’ten Türkiye nasıl gözüküyor diye soracak olursanız, pek iç açıcı bir manzara yok diyebilirim. Daha önce İsveç’ten Türk turizmine yönelik masa başından  olumsuz yazılar yazmıştım. Masa başı başka olur, olayın içinde yaşamak başka olur. İşte bu uçuş bana için sahasında yazıyı yazdırdı. Sanıyorum 39 bin Feet’te yine uçuyoruzdur. Sağıma, soluna bakıyorum İsveçli arıyor gözlerim maalesef eskisi gibi yoklar. Parmakla saysan 3 kişiyi geçmezlerdi. Kimler var derseniz, Ortadoğu ülkelerinden gelen insanlar var. Onlarda çok değil. Tabii ki Türk bayraklı uçakta Türkler de olmalı yani bizlerde varız. Koltuklar boş. Ben 3 kişilik koltukta oturuyorum yanım boş. Önüm de boş. Yazımın tutarlı olması için yanımdan geçen hostes hanımdan, uçağın yolcu kapasitesi hakkında bilgi istedim. 156 koltuk artı 8 Bussines koltuğu toplam 164 koltuktan 75’i dolu yani uçağın yarısı boş. İsveçli ise hiç yok. Bu yolu ilk defa gitmiyorum. Yaklaşık 30 yılda yıl olarak 4-5 gittiğim bir yolculuk genelde Nisan ayında da çok gitmişimdir. Bu az sayı ve İsveçlilerin olmaması, kesin patlayan bombaların etkisi göstermesi açısından tam isabet. Bu sene Türkiye’ye Charter satanlar battı bunun yanında yolcu uçağı satanlarda su aldı diyebiliriz. Onları kurtaracaksa yaz ayı Türkiye’ye izine gidecek Türkler ve Ortadoğu ve Asya’ya gidecekler kurtaracak
 KAMPANYA YAPMAK ZORUNDA KALMIŞLAR

Atlas Global’in Türkiye’ye olan düşük ilgisi nedeniyle bunu artıya geçirmek için reklam vereceğine kesesinin ağzını açtığını hosteslerden öğreniyorum. İsveç’te reklam bütçesi ayırdığı 2 milyon kronu bu kampanya ile hem ucuz uçak bileti ve ful yemek ve içecek servisi ile müşteriye ulaşmak istemiş. Ticari bir hesaptır doğruda olabilir. Biz de bundan faydalandık. Bu arada ben ucuz uçtuğumuz için yemek servisi ve içecek servisi beklemiyordum. Bir de baktım ki, Türk misafirperverliği kendisini gösteriyor. Hostesler ikramlara adeta seferberlik yapmışlar. İki yemek tercihi sunuyorlar. Etli ve sebze soslu makarna. Yanında tatlılar ve alkollü, alkolsüz içecekler. Ne diyeyim, bu sefer sudan ucuza uçtum hem de bussines klas kalitesinde. Kime teşekkür edeceğimizi de bilemiyorum. Ancak bombalar patlamasın, insanlar ölmesin biz de normal fiyatlar neyse onu ödeyerek uçalım. Bu uçak şirketleri sahipleri de yatakların huzurla uyusunlar.



Sudan ucuza uçmak buna denir..!

Hiç yorum yok